Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHornberger, Nancy H.
TitelSchooltime, Classtime, and Academic Learning Time in Rural Highland Puno, Peru.
QuelleIn: Anthropology and Education Quarterly, 18 (1987) 3, S.207-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttendance; Classroom Environment; Elementary Education; Foreign Countries; School Effectiveness; Student School Relationship; Teacher Role; Time Management; Time on Task; Peru
AbstractUses data from ethnographic study in two Quechua-speaking communities of Puno, Peru, to explore schooltime spent in other-than-academic endeavors. Documents uses to which schooltime is put in these communities, and then seeks to account for observed uses of time in terms of ethnographically derived insights as to social, cultural, economic, and political factors impinging on education in this setting. (KH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: