Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParker, Douglas H.; Belanger, Charles H.
TitelA Challenge for Canadian Universities: Bilingual Students.
QuelleIn: Canadian Modern Language Review, 43 (1987) 3, S.538-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Bilingualism; Case Studies; College Administration; College Environment; College Students; English; Foreign Countries; French; Higher Education; Individual Characteristics; Second Language Instruction; Canada; Canada (Ottawa)
AbstractAn examination of "de facto" and "de jure" bilingualism in Canadian universities looks at the phenomenon of French immersion programs, discusses the steps universities can take to prepare for bilingual college students, and uses the case of Franco-Ontarians to demonstrate the importance of developing individual rather than institutional bilingualism. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: