Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdams, Don
TitelParadigmatic Contexts of Models of Educational Planning and Decision Making
QuelleIn: Educational Planning, 6 (1987) 1, S.36-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDecision Making; Definitions; Educational Planning; Elementary Secondary Education; Humanism; Models; Systems Approach
AbstractA recognition of pradigmatic diversity and the contribution of multiple paradigms to planning greatly enriches both theory and practice. This analysis groups planning definitions into two general models, associates both with hard and soft systems thinking, and examines conceptual roots. The interpretive/humanist paradigm often highlights educational planning by reshaping the debate. Includes 44 references. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: