Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTozer, Malcolm
Titel'Safer to Trust Much than to Trust Little': Moral Education at Thring's Uppingham.
QuelleIn: Journal of Moral Education, 16 (1987) 2, S.131-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Practices; Educational Principles; Educational Theories; Ethical Instruction; Moral Values; Private Education; Secondary Education; Teacher Influence; Teacher Student Relationship
AbstractDiscusses the contributions to educational theory and practice and particularly moral education of Edward Thring. Nineteen eighty-seven is the centenary of the death of Thring who, as headmaster of Uppingham School, built it from a small country grammar school to a thriving public school of national reputation. Includes several quotes from Thring. (Author/AEM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: