Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmyth, W. John
TitelCinderella Syndrome: A Philosophical View of Supervision as a Field of Study.
QuelleIn: Teachers College Record, 88 (1987) 4, S.567-88Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Practices; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Professional Autonomy; Supervisory Methods; Teacher Evaluation; Teacher Supervision
AbstractTeacher supervision is suffering from a legacy of being affiliated with an outmoded integration of science and technology. Dialectical supervision, which emphasizes empowering teachers with ways of knowing that involve continually confronting themselves and searching for more responsive and less dominant educative practices, is proposed as an oppositional view to that of hierarchical scientific management of teaching. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: