Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbelman, Robert
TitelChild Giftedness and Its Role in the Parental Mediation of Television Viewing.
QuelleIn: Roeper Review, 9 (1987) 4, S.217-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Analysis; Gifted; Intelligence Differences; Intermediate Grades; Intervention; Parent Attitudes; Parent Child Relationship; Television Viewing
AbstractInvestigation of the role of intellectual giftedness in influencing parents' perceptions and mediation of gifted (N=364) and non-gifted (N=386) fourth-graders' television viewing revealed that all parents exercised modest levels of intervention. However, students' intellectual giftedness did influence parents' perceptions of the possible impact of television on their children. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: