Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPedersen, Karen Margrethe
TitelGerman Minority Children in the Danish Border Region: Code-Switching and Interference.
QuelleIn: Journal of Multilingual and Multicultural Development, 8 (1987) 1-2, S.111-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingualism; Case Studies; Child Language; Code Switching (Language); Communicative Competence (Languages); Danish; Dialect Studies; Ethnic Groups; Foreign Countries; German; Interference (Language); Kindergarten Children; Language of Instruction; Language Usage; Linguistic Borrowing; Second Language Learning; Sociolinguistics; Uncommonly Taught Languages
AbstractChildren from the German minority in Denmark were studied as part of a longitudinal sociolinguistic research project. Most spoke the Jutland (a Danish) dialect and picked up German as a second language when they started preschool, resulting in code-switching and interference in some cases, which appear to be manifestations of linguistic creativity with bilingual children. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: