Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTelzrow, Cathy F.; Harr, Gale A.
TitelCommon Variance Among Three Measures of Nonverbal Cognitive Ability: WISC-R Performance Scale, WJPB-TCA Reasoning Cluster, and Halstead Category Test.
QuelleIn: Journal of School Psychology, 25 (1987) 1, S.93-95Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbstract Reasoning; Adolescents; Children; Cognitive Ability; Cognitive Measurement; Comparative Analysis; Concept Formation; Elementary Secondary Education; Intelligence Tests; Learning Problems; Nonverbal Ability; Psychometrics
AbstractExamined the relationships among two psychometric measures of nonverbal cognitive ability - The Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised (WISC-R) and the Woodcock-Johnson Psychoeducational Battery-Tests of Cognitive Ability (WJPB-TCA) and a neuropsychological test of abstract reasoning and concept formation (Halstead Category Test) in 25 children with learning difficulties. (Author/ABB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: