Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLew, Marvin; und weitere
TitelPositive Interdependence Academic and Collaborative-Skills Group Contingencies, and Isolated Students.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 23 (1986) 3, S.476-88Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Analysis of Variance; Cooperation; Goal Orientation; Grade 6; Group Dynamics; Grouping (Instructional Purposes); Intermediate Grades; Interpersonal Competence; Intervention; Withdrawal (Psychology)
AbstractThe effects of (1) opportunity to interact with classmates; (2) positive goal interdependence; (3) positive goal and reward interdependence; and (4) positive goal and reward interdependence with an added contingency for the use of collaborative skills were investigated. Results indicate that positive goal and reward interdependence are needed to maximize student achievement. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: