Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCadwell, Joel; Jenkins, Jeffrey
TitelTeachers' Judgments About Their Students: The Effect of Cognitive Simplification Strategies on the Rating Process.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 23 (1986) 3, S.460-75Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Rating Scales; Cognitive Processes; Correlation; Factor Analysis; Higher Education; Profiles; Regression (Statistics); Schemata (Cognition); Student Behavior; Student Evaluation; Teacher Attitudes
AbstractAn information-processing model of the rating process was proposed and tested by asking 18 teachers to rate 16 hypothetical student profiles formed by systematically varying information along six different dimensions. Findings revealed possible biases in teacher's ratings and indicated the importance of a theoretical model of the rating process. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: