Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Roger T.; und weitere
TitelComparison of Computer-Assisted Cooperative, Competitive, and Individualistic Learning.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 23 (1986) 3, S.382-92Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Analysis of Variance; Comparative Analysis; Competition; Computer Assisted Instruction; Computer Simulation; Cooperation; Grade 8; Individual Instruction; Junior High Schools; Sex Differences; Student Attitudes; Verbal Communication
AbstractUsing 74 eighth graders, the effects of computer-assisted cooperative, competitive, and individualistic instruction were compared. Computer-assisted cooperative instruction promoted greater quantity and quality of daily achievement, more successful problem solving, more task-related student-student interaction, and increased the perceived status of female students. (Author/BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: