Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLidz, Carol Schneider; Ballester, Lena E.
TitelDiagnostic Implications of McCarthy Scale General Cognitive Index/Binet IQ Discrepancies for Low-Socioeconomic-Status Preschool Children.
QuelleIn: Journal of School Psychology, 24 (1986) 4, S.381-85Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Analysis; Disabilities; Disadvantaged; Educational Diagnosis; Intelligence Tests; Learning Disabilities; Mental Retardation; Preschool Children; Preschool Education; Socioeconomic Status; Speech Handicaps; Test Validity
AbstractCompared McCarthy Scale General Cognitive Index (GCI) and Stanford-Binet intelligence quotient (IQ) discrepancies for both normal and handicapped preschool children (N=10) of low socioeconomic status. Results yielded a significant positive relationship between GCI and IQ, as well as a significant discrepancy between the two scores, favoring IQ, of a relatively small magnitude (3.9 points). (Author/ABB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: