Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDarkenwald, Gordon G.; Gavin, William J.
TitelDropout as a Function of Discrepancies between Expectations and Actual Experiences of the Classroom Social Environment.
QuelleIn: Adult Education Quarterly, 37 (1987) 3, S.152-63Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Dropouts; Adult Education; Adult Students; Classroom Environment; Expectation; Social Environment; Student Attitudes; Classroom Environment Scale
AbstractSocial environment theory was used to determine the relation of adult dropout behavior to the social ecology of the classroom. The Classroom Environment Scale was administered to 77 adults in General Educational Development classes. Dropouts expected a classroom environment characterized by less social involvement with other students. (Author/CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: