Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScruggs, Thomas E.; Lifson, Steve
TitelAre Learning Disabled Students "Test-Wise?": An Inquiry into Reading Comprehension Test Items.
QuelleIn: Educational and Psychological Measurement, 46 (1986) 4, S.1075-82Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterGrade 3; Learning Disabilities; Primary Education; Reading Comprehension; Reading Tests; Test Bias; Test Items; Test Wiseness; Stanford Achievement Tests
AbstractTwo experiments compared the ability of learning disabled (LD) students and more typical age peers to answer such reading comprehension questions presented independently of reading passages. Results suggested a relative deficiency on the part of LD students with respect to reasoning strategies and test-taking skills. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: