Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSandy, Leo R.
TitelThe Descriptive-Collaborative Approach to Psychological Report Writing.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 23 (1986) 4, S.395-400Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunication (Thought Transfer); Counselor Teacher Cooperation; Descriptive Writing; Parent School Relationship; Reports; School Psychologists; Test Interpretation
AbstractDescribes a process whereby the school psychologist writes a more descriptive and less interpretative report. Encourages parents and staffing team members to become collaborators in hypothesis testing relative to the test results instead of being passive recipients of the psychologists' wisdom. Attempts to decrease defensiveness, improve communication, and increase cooperation. (Author/ABB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: