Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTulloch, Bruce R.
TitelA Factor Analytic Study of Secondary Science Teacher Competencies within which Growth is Perceived as Important by Science Teachers, Supervisors, and Teacher Educators.
QuelleIn: Journal of Research in Science Teaching, 23 (1986) 6, S.543-56Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4308
SchlagwörterCompetence; Instructional Improvement; Science Education; Science Instruction; Science Teachers; Scientific Literacy; Secondary Education; Secondary School Teachers; Teacher Characteristics; Teacher Education; Teacher Effectiveness; Teacher Qualifications
AbstractDesigned to refine and extend the procedures and analyses of prior science teacher competency research, this study focused on the competencies perceived as important to effective science teaching. Included are explanations of the research approach, instrument development, sampling populations, and educational implications. (ML)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: