Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWong, Bernice Y. L.
TitelA Cognitive Approach to Teaching Spelling.
QuelleIn: Exceptional Children, 53 (1986) 2, S.169-73Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Cognitive Psychology; Elementary Education; Learning Problems; Learning Strategies; Metacognition; Spelling Instruction; Word Recognition
AbstractSixth grade students (N=8) identified as poor spellers significantly benefited from remedial instruction involving structural word analysis and self-questioning strategy, suggesting that effective spelling instruction involves conveying knowledge of phonics and the linguistic structure of words (domain specific knowledge) and knowledge of spelling strategies (e.g., self-monitoring strategies). (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: