Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBallard, Keith D.
TitelChild Learning and Development in Context: Strategies for Analyzing Behaviour-Environment Interactions and a Proposal for Research into Everyday Experience.
QuelleIn: Educational Psychology, 6 (1986) 2, S.123-37Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdjustment (to Environment); Behavior Patterns; Behavioral Science Research; Child Development; Cognitive Processes; Early Childhood Education; Educational Psychology; Educational Research; Interpersonal Relationship; Learning Activities; Models; Naturalistic Observation; Research Methodology; Research Needs; Sociometric Techniques; Systems Approach
AbstractSuggests the need for detailed study of (1) behavior-environment interactions and (2) interdependencies within behavioral repertoires. Examines systems theory as a paradigm for both interpreting dynamic interrelationships and examining the complexities of learning and adaption. Argues for noninterventive studies of individual children's experiences in natural settings of home, schools, and community. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: