Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, Gloria E.; Emihovich, Catherine
TitelThe Effects of Mediated Programming Instruction on Preschool Children's Self-Monitoring.
QuelleIn: Journal of Educational Computing Research, 2 (1986) 3, S.283-97Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Analysis; Computer Assisted Instruction; Kindergarten; Literature Reviews; Preschool Children; Pretests Posttests; Primary Education; Programing; Psychological Studies; Research Needs; Skill Development
AbstractThe effects of mediated Logo programing instruction on preschoolers' comprehension monitoring performances were compared with a control group which received computer instruction via games designed to foster academic skills. Changes in self-monitoring were measured on verbal and nonverbal monitoring indexes during a referential communication task given before and after training. (MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: