Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCullinan, Douglas; und weitere
TitelImportance of SED Teacher Competencies to Residential, Local, and University Education Authorities.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 9 (1986) 2, S.63-70Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Adolescents; Competence; Emotional Disturbances; Evaluation Criteria; Residential Programs; Secondary Education; Special Education; Special Education Teachers; Teacher Educators; Teaching Skills
AbstractA study examined competencies for teaching seriously emotionally disturbed (SED) adolescents by soliciting expert judgments on the importance of 55 competencies. Analyses showed significant agreement among directors of residential treatment centers (N=36), university teacher education directors (N=33), and local special education administrators (N=62) on most of the competencies. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: