Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAckerman, David; Howes, Carollee
TitelSociometric Status and After-School Social Activity of Children with Learning Disabilities.
QuelleIn: Journal of Learning Disabilities, 19 (1986) 7, S.416-19Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAfter School Programs; Elementary Education; Interpersonal Relationship; Learning Disabilities; Males; Peer Acceptance; Peer Relationship; Recreation; Social Status; Sociometric Techniques
AbstractSociometric and activity questionnaires were administered using a sample of 28 learning disabled (LD) boys (ages 6-13) enrolled in private school. Results suggested that the LD population is sociometrically heterogeneous. Popularity was found to be significantly related to informal get-togethers with friends, but not to levels of participation in after-school programs. (JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: