Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOakes, Jeannie
TitelKeeping Track, Part 2: Curriculum Inequality and School Reform.
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 68 (1986) 2, S.148-54Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Achievement; Cultural Differences; Educational Change; Educational Opportunities; Elementary Secondary Education; Equal Education; Individual Differences; Socioeconomic Influences; Student Placement; Track System (Education)
AbstractContinues the argument against tracking and ability grouping in schools. Traces circumstances and beliefs leading to this system of handling student diversity and shows how these factors obstruct schools' efforts to achieve two highly valued goals: academic excellence and equal opportunity. Suggests alternative approaches. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: