Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGregory, James F.; und weitere
TitelA Profile of Learning Disabled Twelfth-Graders in Regular Classes.
QuelleIn: Learning Disability Quarterly, 9 (1986) 1, S.33-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Age Differences; High School Students; Learning Disabilities; Self Evaluation (Individuals); Student Characteristics
AbstractComparison data (High School and Beyond) on 439 self-identified learning disabled (LD) students and their nonimpaired peers indicated the learning disabled group was older, included a disproportionately high number of minority members, and reported significantly more other disabling conditions. LD students scored significantly lower on academic measures and on self-esteem and motivation. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: