Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enValentine, Thomas; Darkenwald, Gordon G.
TitelThe Benefits of GED Graduation and a Typology of Graduates.
QuelleIn: Adult Education Quarterly, 37 (1986) 1, S.23-37Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Education; Cost Effectiveness; Education Work Relationship; Educational Benefits; Employment Opportunities; High School Equivalency Programs; Nontraditional Education; Outcomes of Education; Promotion (Occupational); Self Esteem; General Educational Development Tests
AbstractA random sample of 172 recent General Educational Development (GED) graduates indicated gains in 12 economic and noneconomic benefits were substantial. The 12 benefits were empirically reduced into four factors: job advancement, increased employment, improved self-image, and further education. Cluster analysis delineated five principal types of graduates. (Author/CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: