Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAscher, Carol
TitelERIC/CUE Urban Education Research Information: Increasing Science Achievement in Disadvantaged Students.
QuelleIn: Urban Review, 17 (1985) 4, S.279-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Disadvantaged Youth; Educational Counseling; Elementary Secondary Education; Minority Group Children; Race; Science Education; Sex; Socioeconomic Status; Student Attitudes
AbstractRecent research on science achievement among disadvantaged students in grades K-12 is reviewed. Findings on effects of race, SES, and several classroom factors are discussed. Patterns of preparation and science career choice are examined from the perspectives of students' gender, attitudes toward science, and counseling of minority students. (MCK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: