Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGray, Pamela L.; und weitere
TitelA Comparison between PSI-Based and Lecture-Recitation Formats of Instruction in the Introductory Speech Communication Course.
QuelleIn: Communication Education, 35 (1986) 2, S.111-25Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; College Students; Communication Apprehension; Communication Research; Communication Skills; Comparative Analysis; Educational Research; Higher Education; Individualized Instruction; Lecture Method; Models; Rating Scales; Speech Communication; Speech Instruction
AbstractFindings suggest that the Personalized System of Instruction in the introductory speech communication course tends to equal or be more effective than the lecture-recitation format in (1) attitudes toward and satisfaction with the course; (2) academic achievement; (3) alleviating communication apprehension; and (4) growth in communication skills. (PD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: