Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMartin, Roy P.
TitelAssessment of the Social and Emotional Functioning of Preschool Children.
QuelleIn: School Psychology Review, 15 (1986) 2, S.216-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAssociation Measures; Emotional Adjustment; Evaluation Methods; Preschool Children; Preschool Education; Rating Scales; Social Influences; Sociometric Techniques
AbstractThis article reviews selected issues and techniques in interviewing, direct observation, rating scales, sociometry, and associative techniques as used in the context of preschool assessment. Special problems encountered in assessing the social and emotional functioning of preschool children are discussed. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: