Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enElliot-Faust, Darlene J.; Pressley, Michael
TitelHow to Teach Comparison Processing to Increase Children's Short- and Long-Term Listening Comprehension Monitoring.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 78 (1986) 1, S.27-33Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnalysis of Variance; Elementary Education; Foreign Countries; Grade 3; Independent Study; Learning Strategies; Listening Comprehension; Reading Comprehension; Receptive Language; Canada
AbstractPurposes of the study were to determine whether training children to compare different parts of text improves detection of text errors and whether self-controlled training of comparison produces more durable use of the strategy. Children offered a self-instructional routine monitored comprehension better than did subjects given minimal training. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: