Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLungu, Gatian F.
TitelElites, Incrementalism and Educational Policy-Making in Post-Independence Zambia.
QuelleIn: Comparative Education, 21 (1985) 3, S.287-96Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Advantaged; Comparative Education; Developing Nations; Educational Change; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; National Programs; Policy Formation; Political Power; Politics of Education; Social Values; Socioeconomic Influences; Upper Class; Zambia
AbstractExamines the role of elite groups in Zambia educational policymaking in the postindependence era, using three major attempts at educational reform as illustrations. Concludes that well-to-do groups have dominated educational policy decisions to preserve their own interests and have obtained gradual reforms in spite of offically declared radical changes. (JHZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: