Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Roger T.; und weitere
TitelEffects of Cooperative, Competitive, and Individualistic Goal Structures on Computer-Assisted Instruction.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 77 (1985) 6, S.668-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Competition; Computer Assisted Instruction; Cooperation; Individualized Instruction; Junior High Schools; Multivariate Analysis; Sex Differences; Student Attitudes
AbstractThe impacts of computer-assisted cooperative, competitive, and individualistic instruction were compared on student achievement and attitudes. Results indicated that computer-assisted cooperative instruction promoted greater quantity and quality of daily achievement; more successful problem solving; and higher performance on factual recognition, application, and problem-solving test items. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: