Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOjerinde, Dibu
TitelAnalysis of Nigeria's National Policy on Education.
QuelleIn: Studies in Educational Evaluation, 11 (1985) 3, S.249-53Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDeveloping Nations; Educational Assessment; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Evaluation Criteria; Evaluation Methods; Foreign Countries; Graduation Requirements; Informal Assessment; National Competency Tests; Student Certification; Student Evaluation; Test Use; Nigeria
AbstractNigeria will discontinue the use of the school leaving certificate examination and will instead rely on continuous assessment of students which is systematic, comprehensive, cumulative, and guidance-oriented. Eight evaluation criteria are suggested: achievement; personal qualities; interests; attitudes; physical health; and cocurricular, outdoor, and cultural activities. (GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: