Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGold, Yvonne; Michael, William B.
TitelAcademic Self-Concept Correlates of Potential Burnout in a Sample of First-Semester Elementary-School Practice Teachers: A Concurrent Validity Study.
QuelleIn: Educational and Psychological Measurement, 45 (1985) 4, S.909-14Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBurnout; Predictive Measurement; Psychological Patterns; Self Concept Measures; Student Teachers; Test Validity; Dimensions of Self Concept; Maslach Burnout Inventory
AbstractFor 109 graduate students beginning their first semester of practice teaching at the elementary school level, the concurrent validity of five subscales of the measure of academic self-concept entitled Dimensions of Self-Concept was found relative to each of three criterion scales of the Maslach Burnout Inventory. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: