Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPrawat, Richard S.
TitelAffective Versus Cognitive Goal Orientations in Elementary Teachers.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 22 (1985) 4, S.587-604Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAffective Objectives; Analysis of Variance; Cognitive Objectives; Content Analysis; Elementary Education; Elementary School Teachers; Factor Analysis; Goal Orientation; Interviews
AbstractTeachers' goal orientations were assessed by means of tape-recorded, three-hour interviews. Content analysis of interview transcription replicated earlier findings indicating that elementary teachers place an inordinately high priority on affective concerns. A cluster analysis revealed three distinct goal orientations on the part of teachers. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: