Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScruggs, Thomas E.; und weitere
TitelFacilitating the Acquisition of Science Facts in Learning Disabled Students.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 22 (1985) 4, S.575-86Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterConventional Instruction; High Schools; Independent Study; Learning Disabilities; Learning Processes; Mental Retardation; Mnemonics; Science Instruction; Teaching Methods
AbstractFour different methods of study were presented to fifty-six learning disabled students, who were to learn characteristics of North American minerals. Methods were: (1) direct instruction; (2) mnemonic instruction; (3) reduced-list direct-instruction; and (4) free-study. Results supported findings that learning was superior in the mnemonic instruction condition. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: