Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFreebody, Peter; Cooksey, Ray W.
TitelComputer Assessment of Reading Vocabulary: A Preliminary Study of the Relationships between Knowledge, Word Frequency, and Response Time.
QuelleIn: Reading Psychology, 6 (1985) 3-4, S.157-68Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComputer Assisted Testing; Elementary Secondary Education; Higher Education; Measurement Techniques; Reaction Time; Reading Instruction; Reading Research; Teaching Methods; Vocabulary; Vocabulary Skills; Word Frequency
AbstractDescribes a computer-based methodology that obtains simple timed responses to sets of words and word-like nonsense items, then presents pilot data depicting estimated vocabulary knowledge and relating it to word frequency and decision response time. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: