Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHvitfeldt, Christina
TitelTraditional Culture, Perceptual Style, and Learning: The Classroom Behavior of Hmong Adults.
QuelleIn: Adult Education Quarterly, 36 (1986) 2, S.65-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Education; Cognitive Style; Cultural Influences; English Instruction; Immigrants; Literacy Education; Refugees; Student Behavior; Teaching Methods
AbstractThis article reports the findings of a microethnographic study of an English language and literacy class for Hmong adults. The discussion centers on Hmong interaction with other classroom participants and with classroom materials, relating observed behavior to theories of perception and cognitive style. Implications for teacher practice and further research are suggested. (CT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: