Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRunco, Mark A.; Albert, Robert S.
TitelThe Reliability and Validity of Ideational Originality in the Divergent Thinking of Academically Gifted and Nongifted Children.
QuelleIn: Educational and Psychological Measurement, 45 (1985) 3, S.483-501Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademically Gifted; Creative Thinking; Creativity; Creativity Tests; Divergent Thinking; Elementary Education; Elementary School Students; Test Reliability; Test Validity; California Achievement Tests
AbstractPartial correlation procedures were used to compare the reliability of ideational creativity in 225 academically gifted and nongifted fifth to eighth grade children. The divergent thinking interitem and intertest correlations of the gifted children were significantly larger than the nongifted. Ideational originality was reliable only in the nonverbal tests. (Author/GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: