Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTulley, Michael A.
TitelA Descriptive Study of the State-Level Textbook Adoption Processes.
QuelleIn: Educational Evaluation and Policy Analysis, 7 (1985) 3, S.289-308Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Contracts; Costs; Curriculum; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Interviews; Quality Control; School Policy; State Departments of Education; State School District Relationship; State Standards; Textbook Evaluation; Textbook Publication; Textbook Selection
AbstractThis study indicates that intent to achieve statewide uniformity of curriculum, to ensure selection of high-quality textbooks, and to control textbook costs is firmly grounded in data sources. Adoption processes of "state adoption" states are not monolithic, and insight into adoption processes may be gained from "open" states. (LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: