Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNorman, Charles A.; Malicky, Grace V.
TitelA Comparison of Two Approaches for Teaching Reading to Adults.
QuelleIn: Adult Literacy and Basic Education, 8 (1984) 2, S.91-101Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Learning; Literacy Education; Process Education; Program Effectiveness; Reading Instruction; Skill Development; Teaching Methods
AbstractThis study compared the effectiveness of a process-oriented, functional approach and a skills-oriented, developmental approach to adult literacy. Results showed that both types of programs were effective in teaching adults to read and demonstrated the viability of a process-oriented, functional approach as an alternative to widely used skills programs. (Author/CT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: