Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStark, Joan S.; und weitere
TitelComparative Career Accomplishments of Two Decades of Women and Men Doctoral Graduates in Education.
QuelleIn: Research in Higher Education, 22 (1985) 3, S.219-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAffirmative Action; Career Ladders; Comparative Analysis; Doctoral Degrees; Education; Females; Graduate Surveys; Higher Education; Sex Differences
AbstractPatterns of doctoral study and subsequent career progress were compared for 756 men and women doctoral graduates in education at a research university. Work experience prior to doctoral study strongly predicted career progress for both genders. Affirmative action may have positively affected the careers of recent women doctorates. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: