Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFuchs, Douglas; und weitere
TitelBias in the Assessment of Handicapped Children.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 22 (1985) 2, S.185-98Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunication Disorders; Comparative Analysis; Disabilities; Elementary Education; Examiners; Exceptional Persons; Experimenter Characteristics; Individual Testing; Language Tests; Preschool Education; Test Bias; Clinical Evaluation of Language Functions
AbstractThe effects of examiner unfamiliarity on the test performance of language handicapped and nonhandicapped preschoolers and school-age children are explored. Results indicate that examiner unfamiliarity selectively depresses handicapped children's test performance, constituting a systemic source of error and threatening the validity of handicapped students' test performance. (Author/BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: