Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBereiter, Carl
TitelToward a Solution of the Learning Paradox.
QuelleIn: Review of Educational Research, 55 (1985) 2, S.201-26Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Cognitive Structures; Developmental Stages; Educational Research; Elementary Education; Learning Strategies; Learning Theories; Preschool Education; Research Problems; State of the Art Reviews; Teaching Methods
AbstractThis article considers relatively neglected resources for the "bootstrapping" of cognitive growth, including chance plus selection, the affective boosting of relevant schemas, the operation of innate biases, and use of spare mental capacity. Implications for educational research are illustrated with reference to recent work on the development of complex composition strategies. (Author/DWH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: