Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKnoff, Howard M.
TitelA Conceptual Review of Discipline in the Schools: A Consultation Service Model.
QuelleIn: Journal of School Psychology, 22 (1984) 4, S.335-45Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterConsultation Programs; Discipline; Discipline Problems; Elementary Secondary Education; Literature Reviews; Models; Prevention; Problem Solving; School Psychologists
AbstractPresents a model that integrates a consultation problem-solving process with three preventive mental health levels. A review of the relevant literature is presented with each component of the model, and pragmatic applications are suggested to facilitate both problem-solving and consultation. The tertiary prevention level is emphasized. (BH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: