Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHudson, Thom; Lynch, Brian
TitelA Criterion-Referenced Measurement Approach to ESL Achievement Testing.
QuelleIn: Language Testing, 1 (1984) 2, S.171-210Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAchievement Tests; Criterion Referenced Tests; English (Second Language); Norm Referenced Tests; Second Language Learning; Test Construction; Test Reliability; Test Validity; Testing
AbstractPresents approaches to test development analysis, reliability, and validity based on criterion-referenced measurement principles and compares them with norm-referenced approaches in terms of the types of decisions that result from either approach. This is done by using data from an English-as-a-second-language achievement testing project at the University of California at Los Angeles. (SED)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: