Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDonovan, Rebecca
TitelPath Analysis of a Theoretical Model of Persistence in Higher Education among Low-Income Black Youth.
QuelleIn: Research in Higher Education, 21 (1984) 3, S.243-59Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Ability; Academic Achievement; Academic Aspiration; Academic Persistence; Black Students; College Attendance; Data Analysis; Higher Education; Longitudinal Studies; Low Income Groups; Models; Parent Background; Student Attrition; Withdrawal (Education)
AbstractPath analysis was used to examine the process of persistence in higher education among a sample of low-income Black youth attending a variety of institutions. The model explores the role of college experiences--academic and social integration and academic achievement. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: