Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGlynn, Shawn M.; Britton, Bruce K.
TitelSupporting Readers' Comprehension Through Effective Text Design.
QuelleIn: Educational Technology, 24 (1984) 10, S.40-43Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdvance Organizers; Cognitive Processes; Cues; Design Requirements; Difficulty Level; Instructional Materials; Objectives; Organization; Reading Comprehension; Reading Materials; Reading Research; Sentence Structure; Vocabulary
AbstractDiscusses cognitive processes readers engage in when comprehending instructional text and identifies familiar devices utilized by authors of instructional materials to support each of these processes. Included are appropriate vocabulary and sentence syntax use for intended audience; listing instructional objectives; and use of hierarchical outlines, advance organizers, and analogy use. (MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: