Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGold, Patricia Cohen; Johnson, John A.
TitelEntry Level Achievement Characteristics of Youths and Adults Reading Below Fifth Level: A Preliminary Profile and Analysis.
QuelleIn: Adult Literacy and Basic Education, 5 (1981) 4, S.197-208Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Reading Programs; Adults; Listening Comprehension; Prognostic Tests; Reading Achievement; Self Esteem; Tutorial Programs; Verbal Development; Youth
AbstractReading, self-esteem, auding, and verbal language levels were measured for 132 youths and adults entering a tutorial program. Results showed that the subjects had low levels of auding, verbal language, and reading, but self-esteem was not significantly related to the other variables. Auding and verbal language skills were shown to be important to reading. (Author/SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: