Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSwanson, H. Lee
TitelEffects of Cognitive Effort and Word Distinctiveness on Learning Disabled and Nondisabled Readers' Recall.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 76 (1984) 5, S.894-908Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttention; Cognitive Processes; Encoding (Psychology); Learning Disabilities; Memory; Reading Ability; Reading Difficulties; Recall (Psychology); Retention (Psychology); Word Recognition
AbstractThree experiments exploring the relationship of cognitive effort to the differences in word recall between skilled and learning disabled readers are described. Results suggest the amount of cognitive effort that can be effectively expended to produce a distinctive memory trace is related to individual differences in attentional capacity. (Author/BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: