Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMuth, K. Denise
TitelSolving Arithmetic Word Problems: Role of Reading and Computational Skills.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 76 (1984) 2, S.205-10Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComputation; Difficulty Level; Grade 6; Intermediate Grades; Mathematics Skills; Multivariate Analysis; Quantitative Tests; Reading Ability; Skill Analysis; Syntax; Test Items; Comprehensive Tests of Basic Skills; National Assessment of Educational Progress
AbstractThis study added extraneous information and increased syntactical complexity to determine the relative importance of computational and reading abilities in solving arithmetic word problems. Analyzing tests of 200 sixth graders indicated the combined abilities accounted for 54 percent of the variance in solution accuracy. (BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: