Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCormick, Christine B.; Levin, Joel R.
TitelA Comparison of Different Prose-Learning Variations of the Mnemonic Keyword Method.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 21 (1984) 2, S.379-98Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterJunior High Schools; Learning Strategies; Mnemonics; Program Effectiveness; Prose; Recall (Psychology); Recognition (Psychology)
AbstractSeventh- and eighth-grade students were presented fictitious biographies to remember. Keyword students used a prose-learning adaptation of the mnemonic keyword method. It resulted in higher levels of recall than did control instructions. In a subsequent experiment, the basic findings were replicated on immediate and delayed recognition tests. (Author/BW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: